• Haber3 FaceBook
  • Haber3 Twitter
  • Haber3 Friendfeed.com
  • Haber3 RSS
  • IMKB
  • 54.810
  • Dolar
  • 1,8425
  • Euro
  • 2,3065
  • Altın
  • 619,17
  • Ankara : 10 °C
  • İstanbul : 15 °C
  • İzmir : 13 °C
  • Adana : 16 °C
  • Antalya : 15 °C
  • Diyarbakır : 10 °C
KAYSERİ'DE EMNİYET'E BOMBALI SALDIRI
Açlık sınırı asgari ücrete fark attı
Polis 2. aracın peşinde !
Terörist kamerasından PKK kampı
Yazıyı küçült/büyüt :Yazıyı küçültYazıyı büyüt

Balık, Alzheimer riskini düşürüyor

Balık, Alzheimer riskini düşürüyor
Haftada en az bir kez balık tüketmek, Alzheimer riskini azaltıyor.
01 Aralık 2011 / 12:16

Haftada en az bir kez fırında veya ızgarada pişirilmiş balık tüketmek, Alzheimer riskini önemli ölçüde azaltıyor. Pittsburgh Üniversitesi bilim adamlarının Cyrus Raji başkanlığında yaptığı araştırma, Kuzey Amerika Radyoloji Derneğinin (RSNA) ABD'nin Chicago kentinde yapılan yıllık kongresinde sunuldu.

Araştırmanın ilk kez balık tüketimi ile beyin yapısı ve Alzheimer riski arasında bir bağlantı tespit ettiğini ifade eden Raji, haftada en az bir kez balık tüketenlerde beyindeki gri maddenin özellikle de Alzheimer hastalığından etkilenen bölgelerde daha iyi korunduğunu gördüklerini söyledi.

Balığın pişirilme şeklinin beyindeki gri hücrelerin korunmasında etkili olduğunu belirten Raji, haftada en az bir kez fırında veya ızgarada pişirilmiş balık tüketenlerin beş yıl içinde bunama veya Alzheimer riskinin, balık yemeyenlere oranla 5 kat az olduğunu bildirdi.

Raji, yağda kızartılmış balığın ise aynı etkiyi göstermediğini söyledi. (AA)

468
    * Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere ilk yorum yapan siz olun.
MANŞETLER
Dünyanın en şaşırtıcı 7 deniz canlısıKaza sonucu keşfedilen icatlarKilo vermenin en kolay yoluYanlış uygulama sizi sakat bırakabilir !Saç dökülmesine karşı kesin çözümTTNET, YALIN NETLİMİTSİZ PAKETO balkonlarda çocuklar vardı...İran'dan şok İNCİL açıklamasıEgemen Bağış: Oğlum bak git !Yiğit Bulut'un yeni işi belli oldu
FIRSATLAR
Foto-Galeriler
YAZARLAR
Haber3Group © 2001-2012 Tüm hakları saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilemeden yayınlanamaz.

Yazılım & Teknik Destek: CM Bilişim