Diyanet taşıyıcı anneliğe nasıl bakıyor ?

Diyanet taşıyıcı anneliğe nasıl bakıyor ?
Güncelleme:

Diyanet İşleri Başkanlığı'nda yetkili bir isim taşıyıcı annelik hakkında önemli açıklamalarda bulundu.

Diyanet İşleri Başkanlığı Din İşleri Yüksek Kurulu Sözcüsü Prof. Dr. Ahmet Yaman, "Taşıyıcı annelik konusu doğrudan zina fiili sayılacağı anlamında değerlendirilmemelidir. Burada kastedilen şey, taşıyıcı annelik uygulamasının, nikahsız birliktelik yoluyla çocuk sahibi olmaya benzemesidir" dedi.

Yaman, AA muhabirine yaptığı açıklamada, dün bazı gazetelerde taşıyıcı  annelikle ilgili Diyanet İşleri Başkanlığının fetvasına eleştiri getirildiğini  söyledi.

Ahmet Yaman, Din İşleri Yüksek Kurulu'nun, taşıyıcı annelik  uygulamasını; dinin mahremiyet, evlilik, neslin ve şahsiyetin korunması, insanın  saygınlığı ile ilgili bir takım ilkeleri ihlal etmesi sebebi ile caiz görmediğini  bildirdi.

Taşıyıcı annelik uygulamasında iki ayrı kadının mahremiyeti ve  avretinin ihlali olduğunu belirten Yaman, taşıyıcı anneliğin dinen caiz  olmamasının bir başka nedeninin ise kişilerin ruh ve beden sağlığının korunması  ilkesi olduğuna dikkati çekti. Yaman, şunları kaydetti:

"Böyle bir uygulamada hem iki kadın hem de doğan çocuğun birçok açıdan  ruhi travmaya maruz kalacağı, dolayısıyla ruh ve beden sağlıklarının bozulacağı,  sadece bir ihtimal değil aynı zamanda yaşanan örnekler dolayısıyla somut olarak  da izlenen bir sonuçtur. Annelik duygusuyla çocuk üzerinde sahiplik ve öncelik  iddiasında bulunmak, olayın failleri olan iki kadını; iki anne arasında kalarak  kime anne diyeceğini bilememek ve dolayısıyla psikolojik bölünmüşlük yaşayıp  vicdani sorumluluk baskısı altında kalmak, çocuğu derinden yaralayacaktır."

İnsanın saygın bir varlık olduğunu vurgulayan Yaman, şöyle devam etti:

"İnsan saygın bir varlıktır. Sadece dünyevi hazlar veya kişisel tatmin  gerekçesiyle bu saygınlığı zedelenemez. Aynı gerekçelerle tıbbi uygulamaların  malzemesi ve konusu yapılamaz. Taşıyıcı annelik konusu doğrudan zina fiili  sayılacağı anlamında değerlendirilmemelidir. Burada kastedilen şey, taşıyıcı  annelik uygulamasının, nikahsız birliktelik yoluyla çocuk sahibi olmaya  benzemesidir. Çünkü burada döllenmiş yumurta, yabancı bir kadına nakledilmekte ve  doğumu bu yabancı kadın gerçekleştirmektedir. Nesep güvenliğini son derece  önemseyen İslamdininin nikahsız beraberlikleri ve bu beraberlikten çocuk sahibi  olmayı asla benimsemediği ise bilinen bir husustur."