Vatandaş doğada kendi kendine yetişen şifa deposu için soluğu metrelerce yüksekte aldı!
Erzurum'un Aziziye ilçesine bağlı Söğütlü Mahallesi'nde mayıs yağışlarının ardından dağlarda doğal mantar bereketi yaşanıyor. Kilosu 250-300 TL arasında alıcı bulan çaşır ve kuzugöbeği gibi mantarlar yöre halkına ek gelir sağlarken, uzmanlar zehirli türlere karşı uyardı.
Erzurum'un Aziziye ilçesine bağlı Söğütlü Mahallesi ve çevresindeki yaylalar, mayıs ayında etkili olan sağanak yağışların ardından doğal mantar bereketiyle şenlendi. Havaların ısınmasıyla birlikte dağlık alanlarda yüzeye çıkan mantarlar, bölge sakinleri için hem lezzetli bir besin kaynağı hem de önemli bir ek gelir kapısına dönüştü.
Vatandaşlar tarafından binbir emekle toplanan çaşır, palak, kuzugöbeği ve su mantarı gibi yöresel türler, pazar tezgahlarında 250 ile 300 TL arasında değişen fiyatlarla alıcı buluyor.
"Tadına Doyan Ertesi Gün Yine Yaylanın Yolunu Tutuyor"
Bölgede çiftçilikle uğraşan 35 yaşındaki Murtaza Kaya'nın deneyimleri, yöre halkının bu doğal zenginliğe olan ilgisini özetliyor. Yağmurların ardından hasat için yaylalara çıktıklarını belirten Kaya, "Özellikle çaşır ve göbek mantarını topluyoruz. Evimizde pilavla tüketmenin yanı sıra pazarda da satarak bütçemize katkı sağlıyoruz. Göbek mantarı biraz tuzla sulandığında harika bir tat veriyor; tadına bakan ertesi gün tekrar yaylada soluğu alıyor" diyerek bu asırlık geleneğin bölgedeki önemine dikkat çekti.
Doğanın sunduğu bu bereketin yanında ciddi riskler de barındırdığına dikkat çeken uzmanlar, mantar toplayıcılarını ve tüketicilerini hayati konularda uyarıyor. Doğada kendiliğinden yetişen zehirli türlerin, yenilebilir mantarlarla kolayca karıştırılabileceğini belirten yetkililer, toplama işleminin mutlaka mantarları iyi tanıyan deneyimli kişilerce veya onların gözetiminde yapılması gerektiğini vurguluyor. Olası ölümcül zehirlenme vakalarının önüne geçmek için vatandaşların şüphelendikleri mantarları kesinlikle tüketmemeleri isteniyor.