Korsan mezar anında yıkıldı !

Anıt mezarda yatan kahramanın sahte olduğu ortaya çıkınca apar topar yıkıldı.

Korsan mezar anında yıkıldı !
A+ A-

Murat Bardakçı'nın kaleme aldığı, İGDAŞ'ın sponsor olduğu "sahte şehit mezarı" cuma günü yıkıldı. İGDAŞ, "Mezar için 21 bin YTL harcandı" diyor. Ancak uzmanlara göre bu rakam en az 91 bin YTL.

1- Nusrat mayın gemisinin süvarisi olduğu öne sürülen armatör İsmail Hakkı Bey'in mezar taşı kaldırıldı.

2- Nusrat mayın gemisinin gerçek süvarisi İbrahim Bey'in torunu olduğunu öne süren Nedim Karamürsel'in yaptırdığı boş mezarın taşı söküldü.

3- İsmail Hakkı Bey'in ailesine ait olan mezar taşı da kaldırıldı.

4- İsmail Hakkı Bey adına yaptırılan anıt mezar yıkıldı.

SABAH yazarı Murat Bardakçı'nın, dün yayınlanan "Sahte şehide anıt mezar" başlıklı haberinden sonra, İGDAŞ'ın yaptırdığı ve Nusrat mayın gemisinin süvarisi olduğu öne sürülen İsmail Hakkı Bey'in "anıt mezar"ı yıkıldı. 8 Mart'ta tören ile açılışı yapılan anıt mezar için Kuzey Deniz Saha Komutanlığı Kurmay Başkanı Tuğamiral Hasan Uşaklıoğlu "sahte" uyarısında bulununca, sadece "cüzi bir katkı ile açılış sponsoru" olduğunu savunan İGDAŞ, mezarın yıkılmasını sağladı. İGDAŞ mezarın 16 Mart Cuma günü yani açılıştan 9 gün sonra yıkıldığını açıkladı. Murat Bardakçı dünkü yazısında geminin süvarisinin adının da İsmail değil, İbrahim Hakkı olduğunu belirtmiş, mezarın ise armatör İsmail Hakkı Bey'e ait olduğunu belgelemişti. Bir başka çelişki de mezarın maliyeti konusunda. İGDAŞ mezara 21 bin YTL ödediğini söylüyor ancak konunun uzmanları, gerçek maliyetin 91 bin YTL olduğu kanaatinde. İGDAS Genel Müdürü K. Levent Tüfekçi adına açıklama yapan İGDAŞ Tüketici Bilgilendirme Şefi Mehmet Mazak ise, açılış sonrası İGDAŞ Genel Müdürü Tüfekçi'yi "yanlış içindesiniz" diyerek Kuzey Deniz Saha Komutanlığı Kurmay Başkanı Tuğamiral Hasan Uşaklıoğlu'nun aradığını belirtti.

AİLE HERKESİ ALDATTI

Mazak şöyle devam etti: "Bu görüşmenin ardından ben ve genel müdürüm komutanı ziyaret ettik. Komutan belgeler göstererek 'Bu o aile değil. İbrahim Hakkı Bey'in mezarı bilinmiyor' dedi. Bunun üzerine genel müdürüm bu işi araştırmak üzere beni görevlendirdi. Fatih Nüfus Müdürlüğü'nün Osmanlıca kayıtlarından araştırdık. Hakikaten bu aile o aile değildi." Mezar konusundaki yanlış yönlendirmeyi bu şekilde öğrendiklerini anlatan Mazak, bunun üzerine Mezarlıklar Genel Müdürlüğü'ne başvurarak 16 Mart Cuma günü anıt mezarın yıkılmasını sağladıklarını öne sürdü. Mazak "Mezar derhal yıkıldı. Bir aile bütün kurumları aldattı" diye konuştu.

AÇILIŞ SPONSORUYUZ

İnşaatın 11 Ekim 2005'te aile tarafından başlatıldığını vurgulayan Mazak, "Nedense herkes bize yükleniyor. Biz sadece cüzi bir miktarla açılış sponsoru olduk. "Her şey pişmiş bizim önümüze geldi, biz de hakikaten Tophaneli Yüzbaşı Hakkı Bey diye sponsor olduk" diyerek sözlerini şöyle tamamladı: "Bir mezar yapılmış, her şeyi ile dört dörtlük. Bize 'Açılışı yapar mısınız?' diye Çanakkale Şehitleri Derneği müracaat etti. Milli Eğitim Bakanlığı'ndan Beyoğlu Belediyesi'ne gelen yazı üzerine Mezarlıklar Müdürlüğü'ne yazı iletiliyor. Anıtı Mezarlıklar Müdürlüğü yaptırıyor. Nusrat mayın gemisinin komutanının anısına her şey yapılır. Ellerinde resmi evraklar vardı. Yani herkes sahip çıktı."

'BARDAKÇI HAKLI, BİR HATA YAPTIM'

Murat Bardakçı Nusrat mayın gemisinin komutanı Yüzbaşı İbrahim Hakkı Bey konusunda ilk yanlışlığı "Destanlaşan Gemiler" adlı kitabında Erol Mütercimler'in yaptığını dile getirmişti. Bu kitapta Mütercimler İbrahim Hakkı Bey'in Nusrat mayın gemisinin Çanakkale Boğazı'na düşman donanmasının girişini engelleyen mayınları döşedikten sonra 1915'te 7 Mart'ı 8 Mart'a bağlayan gece öldüğünü yazmıştı. Erol Mütercimler Murat Bardakçı'nın bu konuda doğru yazdığını belirterek, "Kitapta bu yanlışlık yapıldı. Ondan sonra düzeltildi. İbrahim Hakkı Bey 14 Eylül 1915 yılında hastanede öldü" dedi. Bu konunun İGDAŞ tarafından düzenlenen bir konferansta ortaya konduğunu söyleyen Erol Mütercimler, "Ben de zamanında bu konuda yanlış yazdığımı söyledim. Fakat İGDAŞ'ın genel müdürü, bu mezarı yaptıracağını söyledi" diye konuştu. İGDAŞ adına konuşan Mehmet Mazak ise Mütercimler'in iddialarını kesin bir dille yalanlayarak ellerinde toplantı kayıtları olduğunu söyledi.

SAHTE TORUNU DA AVUSTRALYA'YA İGDAŞ YOLLAMIŞ

İGDAŞ'a binlerce YTL harcatılarak yapılan anıt mezarın yanıbaşında duran ikinci mezarın boş olduğu ortaya çıktı. Bu mezarı yaptıran kişi ise, kendisini İsmail Hakkı Bey'in torunu olarak tanıtan ve İGDAŞ'a başvuran Nedim Karamürsel. Karamürsel'in İGDAŞ'ın sponsorluğunda Avustralya'ya "Çanakkale şehidi" dedesinin tarihini kitap yapmak için gönderildiği de belirlendi. Bir yıl önce Avustralya'nın Ankara Büyükelçiliği'ne başvuran Nedim Karamürsel, kendisini Yüzbaşı Tophaneli İsmail Hakkı Bey'in torunu olarak tanıttı, Anzaklar ve dedesiyle ilgili araştırma için açık vize aldı. Karamürsel, gittiği her davette "Tophaneli İsmail Hakkı Bey'in torunu, Çanakkale Şehitleri Araştırma ve Tanıtma Derneği" yazan kartvizitini dağıttı. İlk geldiğinde bir ailenin yanında kalan Nedim Karamürsel gece temizlik firmasında çalışmasına rağmen herkese kitap yazmak için bu ülkede olduğunu söylüyordu. Karamürsel'in Avustralya'da Anzaklar ve Çanakkale Derneği kurmak için hazırlıklar yaptığı da belirtildi.

SORULARDAN KAÇTI

Kitabı için Avustralya'daki Türk işadamlarından destek istediği de ileri sürülen Nedim Karamürsel, kitap konusunda işadamlarının ısrarlı soruları nedeniyle Melbourne'den Pert'e taşındı. Nedim Karamürsel katıldığı her davette "Nusrat mayın gemisinin kaptanı Tophaneli Yüzbaşı İsmail Hakkı Bey'in torunu olduğunu" söylüyordu.

Sabah