Ekrem Dumanlı ile ilgili sansür iddiaları

Yeni Şafak gazetesi yazarı Tamer Korkmaz, Cemaat'in gazetesi Zaman'da çalıştığı yıllarda, gazetenin genel yayın yönetmeni Ekrem Dumanlı'nın hangi haberleri sansürlediğini yazdı.

A+ A-

Yeni Şafak gazetesi yazarı Tamer Korkmaz, Cemaat'in gazetesi Zaman'da çalıştığı yıllarda, o dönem gazetenin genel yayın yönetmeni Ekrem Dumanlı'nın hangi haberleri sansürlediğini yazdı.

Ekrem Dumanlı'nın şu an firari olduğunu ve son olarak ABD'de görüldüğünü hatırlatan Korkmaz, Dumanlı'nın özellikle ABD ve İsrail'i eleştiren yazılara sansür uyguladığını yazdı.

ABD askerlerinin Ebu Gureyb Cezaevi'deki sistematik işkenceleri ile ilgili haberleri de görmezden geldiğini belirten Tamer Korkmaz, gazetede Aydın Doğan'ın da eleştirilmesinin yasak olduğunu öne sürsü.

İşte Tamer Korkmaz'ın yazısının ilgili bölümü:

"Onun yönetimindeki Paralel “gazete”de ABD ve İsrail'in eleştirilmesi yasaktı. Sansüre tabi idi!

"Aydın Doğan'ın eleştirilmesine de hiç tahammülü yoktu…

Hemen altın makası devreye girerdi.

Sansürcülük, hayat tarzıydı...

Biteviye sansür kılıcını sallaması; Amerikancı Ertuğrul Ö. abisinin pek hoşuna giderdi. Özel Harp “gazetecisi” Ertuğrul'dan “Aferin” aldığı zaman ayakları yerden kesilirdi.

Amerikan askerlerinin, Irak'ta Ebu Gureyb Cezaevi'deki sistematik işkenceleri gün ışığına çıktığında; bir tek onun yönetimindeki “gazete”de bu fevkalade sarsıcı haber birinci sayfada yer almamıştı. Aklınca “bütün hücreleriyle bağlı olduğu” Amerikan devletini “kollamaya” çabalıyordu!

Amerikan gazeteleri bile günlerce Ebu Gureyb'teki işkencelerle ilgili yayınlar yaparken Paralel Yapı'nın Zaman'ı “kraldan fazla kralcı” tutumuyla okuyucusuna “olayın abartılmaması” gerektiğini telkin ediyordu!"