Halk Arenası'na ve Fox Ana Haber'e ceza

Usta gazeteci Uğur Dündar'ın Halk TV'de yayınlanan Halk Arenası programı RTÜK tarafından 5 program, Fatih Portakal'ın sunduğu Fox Ana Haber ise 3 programlık yasaklandı.

Halk Arenası'na ve Fox Ana Haber'e ceza
Haber3.com'a Google'da abone olun Google News
A+ A-

RTÜK, Hükümet’in tepkisini çeken yayınlara imza atan FOX TV ve Halk TV’ye Yayın Hizmetleri Kanunu’nun ağır sonuçları olabilen “yayın ilkelerini ihlal” maddesinden program durdurma cezası verdi.

İki kanal, bir kez daha aynı maddeden ceza alması durumunda yayın lisanslarının iptali ile karşı karşıya kalacak.

İki kanala “Toplumu kin ve düşmanlığa tahrik etmek, toplumda nefret duyguları oluşturmak” gerekçeleriyle ceza kesildi.

Halk TV’ye “eleştiri sınırlarını aşmak”, Fox TV’ye de “tarafsızlık ilkesini esas almamak” gerekçesiyle ayrıca cezalar verildi. Böylece Fox TV’ye 1 milyon TL’ye yakın ceza kesilmiş oldu. Fox Ana Haber de 3 gün hiç yayınlanmayacak.

Halk TV’ye ise yaklaşık 80 bin TL para cezası verildi. Usta gazeteci Uğur Dündar'ın Halk TV'de yayınlanan Halk Arenası programı RTÜK tarafından 5 program yasaklandı.

RTÜK, yayınları ile iktidarın tepkisini çeken Halk TV ve FOX TV için harekete geçti.

RTÜK uzmanları, sunucu Fatih Portakal ile sanatçılar Metin Akpınar ve Müjdat Gezen’in Erdoğan hakkında konuştuğu televizyon programlarını inceledi. Halk TV’de yayınlanan “Uğur Dündar ile Halk Arenası” programını inceleyen uzmanlar, Müjdat Gezen’in “Herkesi azarlıyor, herkese parmak sallıyor, herkese ‘haddini bil’ diyor. Bak Erdoğan sen benim vatanseverliğimi sorgulayamazsın, haddini bil” sözlerinin eleştiri sınırlarını aştığını iddia etti.

“Kin ve düşmanlığa tahrik” iddiası

Uzmanlar, Metin Akpınar’ın, “Bizim bu kargaşadan kurtulmamızın tek çaresi demokrasi diye düşünüyorum. Oraya ulaşamazsak her faşizmin olduğu gibi karşılaştığı belki liderini ayağından asarlar belki mahzenlerde zehirlenerek ölür” sözlerinin de toplumda nefret duyguları oluşturmaya çalıştığını öne sürdü. Raporda bu gerekçelerle, “Irk, din, dil, cinsiyet, sınıf, bölge ve mezhep farkı gözeterek toplumu kin ve düşmanlığa tahrik edemez veya toplumda nefret duyguları oluşturamaz” ilkesinin ihlal edildiğini savunuldu.

“Doğalgaz eylemi yapalım” sözü de suç

RTÜK uzmanları tarafından hazırlanan diğer raporda ise Fatih Portakal’ın, “Hadi bakalım, barışçıl bir eylem için protesto edelim. Doğalgaz zammına hadi bakalım” sözlerinin “Tarafsızlık, gerçeklik ve doğruluk ilkelerini esas almak ve toplumda özgürce kanaat oluşumuna engel olmamak zorundadır” ilkelerini ihlal ettiğini ileri sürüldü.

Oy çokluğuyla ceza

Uzman raporlarını görüşen RTÜK Üst Kurulu, oy çokluğuyla aldığı kararla iki kanala ağır cezalar verdi. RTÜK, iki kanala Yayın Hizmetleri Kanunu’nun “yayın ilkelerini ihlal” maddesinden program durdurma ve reklam gelirlerinin belirli bir kısmına el koyma cezası verdi. İki kanal, bir yıl içerisinde yeniden bu maddeden ceza alırsa Kanun gereği yayın lisansı iptal edilecek. Kanalların TÜRKSAT üzerinden yayın yapmasının önü kapanacak.

“Bedel ödetme kurumu”

Kararı BirGün’e değerlendiren CHP’nin RTÜK Üst Kurulu üyesi İsmet Demirdöğen, RTÜK’ün “bedel ödetme kurumu”na dönüştüğünü ifade etti. Kurulun iktidarın susturma organı gibi hareket ettiğini bildiren Demirdöğen, “Bir grup tarafından hedef gösterilen kişi ve kurumlar için RTÜK ne yazık ki infaz makamına dönüşmüştür. Mizahı ve ironiyi algılamaktan yoksun kişilerin, en azından, açıklayacakları fikirleri olanlardan korkmaması gerekir. Kararı kabul etmiyoruz” dedi.

“Hitler” örneği

RTÜK’ün diğer CHP’li üyesi İlhan Taşçı ise “Hitler” örneğini verdi. Taşçı, “Hitler’in Propaganda Bakanı Goebbels, ‘Gazeteciler bir piyanonun tuşları gibi olmalıdır, biz hangi tuşa basarsak o sesi çıkarmalıdır’ diyordu. Siyasi iktidar gazetecilerden bunu bekleyebilir ancak RTÜK’ün gazetecilerin piyanonun birer tuşu haline getirmeye çalışılmasına karşı çıkıp, iktidarın tuşu olmayı reddeden gazetecileri ve yayıncıları da korumalıdır” diye konuştu.

Haber3.com'a Google'da abone olun Google News