Zayıflama haplarına dikkat !

Bir çok kişi, kullandığı zayıflama hapları nedeniyle hayatını kaybediyor.

A+ A-

Türk Eczacılar Birliği Genel Sekreteri Harun Kızılay, yaptığı yazılı açıklamada, ''Tekirdağ'da özel bir hastanede hemşire olarak görev yapan Pınar Üye'nin (21), zayıflamak için kullandığı ilaçlar nedeniyle yaşamını yitirmiş olabileceği'' yönünde çıkan haberleri hatırlatarak, ''Bugüne kadar yapmış olduğumuz basın açıklamalarıyla zayıflama ilaçlarıyla ilgili olarak halkımızı bilgilendirmeye ve uyarmaya çalıştık'' ifadesini kullandı.

Kızılay, ''internetten ya da merdiven altı diye tabir edilen yerlerden zayıflama ürünleri almayın, canınızdan olmayın'' uyarısında bulundu.

Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı tarafından ruhsatlandırılan bitkisel zayıflama ürünlerinin, doktor bilgisi dışında kullanılmasının vücudun bazı organlarında ciddi hasarlar oluşturduğunu belirten Kızılay, zayıflamak isteyenlerin bu tür zayıflama ürünlerini mutlaka doktor tavsiyesi ve eczacı danışmanlığında kullanması gerektiğini bildirdi.

Zayıflama haplarının, sahte olanlarının daha fazla kişilerin ölümüne sebep olduğunu belirten Kızılay, şunları kaydetti:

''Sağlık Bakanlığı tarafından ruhsatlandırma izni verildikten sonra tüm bitkisel ürünler 'İlaç Takip Sistemi' kapsamına alınmalıdır. Böylece tüm ilaçların, üretimden tüketiciye gidene kadar ki süreçlerinin en ince ayrıntısına kadar incelendiği bu sistem sayesinde sahte ürünün piyasada dolaşması imkansız hale gelecek.

AA