İngiltere Başbakanı Starmer istifa etti
Hem Haber3.com'a destek olmak hem de gündemi kaçırmamak için Haber3.com'u Google News'te favorilerinize ekleyin.
Haber3'e Google News'te abone olun
Abone Olİngiltere Başbakanı Keir Starmer, görevinden istifa ettiğini duyurdu.
İngiltere Başbakanı Keir Starmer, Başbakanlık Konutu önünde kameraların karşısına geçerek görevinden istifa ettiğini resmen kamuoyuna duyurdu. Starmer, çalışma arkadaşlarına teşekkür ederek veda etti.
Starmer, başbakanlığa seçildiği günün hayatının en gurur verici günü olduğunu bildirdi. 6 yıl önce siyasi, finansal ve ahlaki olarak çökmüş bir İşçi Partisi devraldığını söyleyen Starmer, “Bu yolculuk kolay değildi. Bana defalarca partimin bittiği, tarihe karıştığı, seçimlerde tek başına iktidarı olmak bir yana, çoğunluğu dahi elde edemeyeceğimiz söylendi” ifadelerini kullandı.
Starmer, İşçi Partisi liderliğinden istifa ettiğini belirterek, “Partimin sorduğu soru, benim bir sonraki genel seçimlere partiyi götürmek için en uygun kişi olup olmadığıdır. Parlamento grubumuzun bu soruya verdiği cevabı duydum ve bunu memnuniyetle kabul ediyorum. Kararımı bu sabah Majesteleri Kral'a da ilettim. Partimden Ulusal Yürütme Komitesi’nden adaylıkların 9 Temmuz'dan başlayarak parlamentonun yaz tatili bitene kadar alınacağı bir takvim belirlemesini isteyeceğim. Parlamento eylülde tekrar toplanmadan önce bir liderin göreve gelmesi sağlanacak. Yarış tamamlanana kadar başbakanlığa devam edecek ve iktidarın düzenli şekilde devredilmesini sağlamak için elimden geleni yapacağım” diye konuştu.
DHA
Bu Haberleri Kaçırma...
Hem aradığınız haberlere hızlıca ulaşabilmek hem de Haber3.com'a destek olmak için Google News'te Haber3.com'a abone olun.
Haber3'e Google News'te abone olun
Abone Ol