Sabah gazetesinden skandal

Sabah gazetesinden skandal

Sabah Gazetesi'nin Avrupa baskılarından 27 Temmuz'da yayımlanan Armin Laschet röportajının masa başında yazıldığı ve Laschet'in de röportajdan habersiz olduğu ortaya çıktı.

Sabah Gazetesi'nin Avrupa baskılarından 27 Temmuz'da yayımlanan Armin Laschet röportajının masa başında yazıldığı ve Laschet'in de röportajdan habersiz olduğu ortaya çıktı.

Alman basını 'kurgulanmış röportaja' imza atan Sabah Gazetesi'ni diline doladı. Ülkenin önde gelen gazeteleri ve dergileri 'Türk gazetesi kurgulu Lasceht röportajı yayınladı' başlığıyla haberi okuyucularına duyurdu. Röportajın kurgu olduğunu ise ilk Die Welt gazetesi yazdı.

 

Armin Laschet, Başbakan Angela Merkel'in partisi Hıristiyan Demokrat Birlik'in (CDU) Genel Başkanı ve 26 Eylül'de yapılacak federal seçimler sonrasında da Angela Merkel'den boşalacak başbakanlık koltuğuna oturmasına kesin gözüyle bakılan bir isim. Kuzey Ren Vestfalya (KRV) Eyalet Başbakanı olan Laschet'in Düsseldorf'ta bulunan eyalet başbakanlık bürosu Sabah'ta yer alan röportaj ile ilgili açıklama yaptı. Laschet'in bürosundan 5 Ağustos'ta yapılan açıklamada “Hiç bir şekilde böyle bir röportaj verilmedi” sözleriyle röportajın kurgu olduğu belirtildi.

Sabah Gazetesi haberi, Laschet'in ağzından 'Türkiye'ye karşı büyük sevgim var' başlığıyla yayınladı. Haberin spotunda ise Laschet'e hitaben şu sözleri de yer aldı: “İnanıyorum ki, 26 Eylül'deki seçim zaferimde Almanya'lı Türklerin de çok büyük katkısı olacak.” Gerçekte olmayan röportajın yer aldığı haberinde Sabah Gazetesi, Laschet'in ülkede yaşayan Türkler ve Türkiye ile ilgili sıcak mesajlar verdiğini de yazdı.

Yalanlanan Sabah Gazetesi'nin haberinde, 'Türkiye'ye karşı büyük bir sevgisinin olduğunu belirten Laschet ”Bunu Türkiye'deki dostlarımıza ve Almanya'daki Türk kökenli yurttaşlarımıza iletmek istiyorum” dedi' görüşleri yer aldı.

YALANLAMAYA RAĞMEN HABERİ SİTESİNDEN ÇIKARMADI
Röportaj, Armin Laschet'in büyük fotoğrafı 27 Temmuz'da yayınladı. Röportajda şu sözler de yer aldı: 'Seçimler öncesi, "Armin Laschet'i Destekleme Grubu" kuran Prof. Dr. Faruk Şen'e açıklamalarda bulunan CDU lideri, "Türkiye ile çok ciddi bir partnerlik anlaşması içinde olmak istiyoruz. Türkiye'nin bölgedeki önemini biliyoruz. Kafkaslar, Ortadoğu ve Balkanlar açısından Türkiye bizim için ciddi bir partner ve hep öyle kalacak. Türkiye, seçimden sonra ziyaret etmek istediğim ülkelerin başında geliyor" diye konuştu. PROF. Şen'in kurduğu gruba da çok sevindiğini söyleyen Laschet, "Özellikle içinde sosyal demokrat olarak tanıdığım sizin de olmanız, bize olan güveninizi gösteriyor. Düsseldorf'ta yapacağınız toplantıda muhakkak yer alacağım. İnanıyorum ki, seçim zaferimde Almanyalı Türklerin de çok büyük katkısı olacak" dedi. Laschet, koalisyon olması halinde ilk tercihinin Sosyal Demokrat Parti, ikinci olarak ise Yeşiller olabileceğini söyledi.

 

Sabah Gazetesi haberini, Laschet'in "Göçmenler Almanya'nın ayrılmaz bir parçası. Özellikle eyaletimizde sayıları 1.2 milyonu bulan, tüm ülkede yaşayan 3.3 milyon Türk kökeni göçmenin ülkemize ciddi şekilde uyum sağladığının bilincindeyim. Almanya'da sıkıntı çektiğimiz branşlarda yeni göçmenlerin gelmesi taraftarıyım. Öncelikle şu anda Türkiye'den gelecek olan sağlık ve gastronomi çalışanlarına kapıları açmış bulunuyoruz" dedi' sözleriyle bitirdi.

Laschet'in bürosunun 'yalan' dediği ve Alman basının dalga geçtiği röportajı CNN Türk de yayınladı. 28 Temmuz'da internet sayfasında haberi yayınlayan CNN Türk, yalanlamaya rağmen haberi sitesinden çıkarmadı.

Sabah Almanya Temsilcisi İsmail Erel, yayınlanan kurgu röportaj ile ilgili Alman Haber Ajansı DPA'ya, röportajı Faruk Şen'in internet sayfasından aldıklarını ve Faruk Şen'in Laschet ile görüştüğünün teminatını kendilerine verdiğini söyleyerek savundu.

Sabah Gazetesi'nin Avrupa baskıları yıllar önce de sekizi Türk, biri Yunan ve bir de Alman polisini katleden ırkçı Nasyonal Sosyalist Yeraltı Çetesi NSU'nun gizli liderinin Bavyera eski Başbakanı Günther Beckstein olduğu iddiasını yayınlamıştı. Erel o dönem de haberi, 'biz iddialara yer verdik' sözleriyle savunmuştu. Haber üzerine büyük tepki çeken gazete, daha sonra iki gün üst üste Beckstein röportajı yayınlayarak kendi yaptığı haberi kendi yalanlamak durumunda kalmıştı.

 Uzun yıllardır Almanya'da gazetecilik yapan Erel, sabah gazetesinden önce Hürriyet Avrupa ve Zaman gazetelerinde çalıştı.

 

 

GerçekGündem.com